Kapat !

Armağan Oyuncak Online Satış Sitesi

BASIN ODASI
Haberler ve Duyurular
Basında Biz
HABERLER VE DUYURULAR
Oyuncak devi Armağan'ın muhteşem başarı öyküsü

Bakırköy Yeraltı Çarşısı’nda 15 metrekarelik mağazayla başlayan ‘oyuncak ticareti’nden 21 mağazalı Armağan Oyuncak doğdu.

Muharrem ve Fatma Vural’ın 1990’da Bakırköy Yeraltı Çarşısı’nda 15 metrekarelik mağazayla başlayan ‘oyuncak ticareti’nden 21 mağazalı Armağan Oyuncak doğdu. 2010’da 20 milyon lira ciro yapan firma, ‘Yoyo’yu 2009 krizinde Türkiye’ye getirdi ve 6 ayda 350 bin adet sattı. Armağan Oyuncak, Yoyo’dan sonra ‘Flash and Dash’in de Türkiye’deki misyoneri oldu.

Genellikle ‘ithalata’ dayalı Türk oyuncak pazarında yabancı mağaza zincirlerinin karşısında tutunabilen ve 21 mağazalı bir zincire dönüşen Armağan Hediyelik Eşya Oyuncak Ticaret Ltd. (Armağan Oyuncak), 2010’da 20 milyon lira ciro yaptı. 1990’da Muharrem ve Fatma Vural çifti tarafından Bakırköy Yeraltı Çarşısı’nda 15 metrekarelik mağazayla başlayan ‘oyuncak ticareti’nin sonraki dönemde Carousel’deki mağazayla bir açılım yakaladığını anlatan Fatma Vural, “Orada 87 metrekarelik mağazamızda, 3 bin 700 metrekarelik bir küresel devle rekabet ettik. Onlar pes etti, biz büyüdük. Sonra lisanslı çocuk kostümleriyle ivme kazandık. 2008 sonunda da küresel krizi ‘Yoyo’ ile aştık” diyor. Fatma Vural şöyle başlıyor anlatmaya:

Oflu ve Malatyalı

“Ben Trabzon Ofluyum. Eşim Malatya Akçadağlı. Kendisi Siyasal Bilimler okudu. Ben lise sonunda babamla ticarete ısınmıştım. Babamın Bakırköy’de marketi vardı, 1980’lerin sonunda Laleli’de bir market açtı. Laleli piyasasının en canlı olduğu dönemdi ve turist ne isterse satıyorduk. Kolilerle sakız, yağ, çay, helva satardık. Marketimiz küçüktü ama ticareti büyüktü. Orada 3-4 sene kaldım. Eşim Muharrem Bey ise Laleli’de ikinci el otomobil ticareti yapıyordu. Bir gün benim arabam yolda kaldı ve o vesileyle tanıştık. Sonra da nişan ve evlilik.”

Muharrem Vural’ın ‘farklı bir iş yapma’ isteğiyle oyuncak mağazası açtığını anlatan Fatma Vural şöyle devam ediyor: “İlk dükkan küçük olsa da çok yüksek performans gösterdi. Kısa süre sonra yeraltı çarşısında 80 metrekarelik bir yere taşındık. Sonra Carousel açıldı ve yer tuttuk. Kızım anaokuluna başlamıştı. Carousel mağazasının açılışı dahil ilgilenmek zorunda kaldım, kendimi işin içinde buldum. Carousel de çok yüksek performans gösterdi”

Dev rakip geldi

Fatma Vural, Carousel’de karşısına dev rakip çıktığını vurgulayarak, şunları anlatıyor: “Küresel bir dev oyuncak markası 3 bin 700 metrekarelik mağaza açtı. Önce çok korktuk ama pes etmedik, izledik. Başta zorlandık. Onlara göre ‘farklı ne yapabiliriz’ diye düşünmeye başladık. Bir gün onların CEO’su bizim kapımızın önünde üst yöneticileri ‘bu mağaza burada nasıl durabiliyor’ diye hayıflandı. Biz kazandık ve Olivium’a, sonra Bursa’ya yeni mağazalar açtık. Ürün tedariğinde de hem ithalatçıları hem de yerli üreticileri kullanmaya başladık.”

Lisanslı kostümler

Fatma Vural, Armağan Oyuncak’ın büyümesinde en önemli etkenlerden birinin de ‘lisanslı çocuk kostümleri’ olduğunu belirtiyor ve bu süreci şöyle özetliyor: “Çocuk kostümleriyle ilk lisanslı üretime başladık. Batman, Supermen, Spiderman, Barbie, Ninja Turtles, prensesler, cadılar, korsanlar; bir yığın kostüm işine lisans anlaşmalarını yaparak girdik. Çünkü 2002 yılında ithal ediliyordu. Bir kostümü 120 milyon liraya (120 TL) satıyorlardı. Lisanslı üretimle fiyatları çökerttik. Çok iyi cirolar yakaladık.”

Büyüklere hobi mağazaları baba-oğula Flash And Dash

FATMA Vural, yakında 21’inci mağazamızı açacaklarını belirtiyor ve “Hepsi kendi mağazamız. 9’u İstanbul’da. Toplam 7.500 metrekarelik perakende satış alanımız oluştu. 150 çalışanımız var” diyor. Nisan ayından itibaren ‘yetişkinlere de oyuncak satmak’ amacıyla Armağan Hobi Mağazazaları açmaya başladıklarını söyleyen Fatma Vural şu bilgileri veriyor: “Bu konseptte elektrikli, benzinli araçlar, uçaklar, tekneler var. İşadamlarının stres atmasına yardımcı olan oyuncaklar var. Marmara Forum’da ilkini açtık sonra Palladium ve Capacity’de açtık. Müşterilerimiz yetişkin erkekler ama onlara hediye almakta zorlanan kadınlar da çok geliyorlar. Babalar ve oğulları için ‘baba-oğul’ zaman geçirmelerini sağlayacak projelere eğildik. Ünlü çizgi film Flash and Dash (maket araba yarışları) ürünlerini getirdik. Babalarla oğullarının yarışabileceği turnuvalara başladık. Şiddet yok, ekip ruhu var. Büyük bir pist yaptırdık şehirlerde gezdiriyoruz.”

Hong Kong’da Yoyo’yu yeniden keşfettim, krizde herkes ağlarken büyüdük

ARMAĞAN Oyuncak Yönetim Kurulu Üyesi Fatma Vural, firmanın ikinci hızlı büyüme döneminin 2008 sonunda başlayan küresel kriz dönemine rastladığını söylüyor ve şu bilgileri aktarıyor: “2008 ilk çeyreğinde Hong Kong’da bir fuarda Yoyo ile karşılaştım. Dünya çapında Yoyo aktiviteleri yapıldığını öğrendim. 2008’in ikinci çeyreğinde ürünü çok yüklü (400 bin adet) getirdik. Yoyo turnuvaları düzenlemeye başladık. Alışveriş merkezleri bu işe atladı. 7 şehirde etkinlikler ve eğitimler düzenledik. 2009’un ilk 6 ayında 350 bin adet Yoyo satmayı başarmıştık. Krizde birçok oyuncakçı ağlarken biz büyüdük. Yoyo’da Biazing Teens markasını getirdik ve Aslında Yoyo bez bebekten sonra dünyada en yaygın ikinci oyuncakmış. ABD’de 1929-30’da 30 milyon Yoyo satılmış. Yoyo çift elle oynanıyor, göz el koordinasyonunu çalıştırıyor ve beynin sağ ve sol lobunu entegre çalıştırıyor. Uzakdoğu’da okullarda ders aralarında çocuklara yoyo oynatılıyor. ABD’de her çocuğun en az 2 yoyosu var.”
 

Her hakkı saklıdır. Armağan © 2011
Tasarım ve Programlama